Träning

Idag köpte jag gymkort. Jojjomensan och kors i taket! Jag och lillebor Dan skrev ett "avtal" när vi var på Kefalonia (och nej, vi var inte helt nyktra) där vi satte målvikter och bestämde att det ska vara invägning på julafton. Så nu ska jag ner minst 13 kilo på 98 dagar. Började med ett pass på gymmet idag. Ställde mig på en sån där "ståcykel" och efter 2 minuter så hade jag andnöd och var vackert purpurfärgad i plytet. Jag skyller på höjden... Jag började kuta på 2600 meters höjd över havet, så ska man bannemig bli smurf. Så jag har några tuffa månader framför mig, speciellt eftersom jag lever i pommes fritens förlovade land, där vi dricker öl flera gånger i veckan och popcorn är den största tårtbiten i kostcirkeln. Men heja mig, vettja!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0