Äntligen framme!

Nu är jag äntligen, äntligen framme och installerad. Det tog sin lilla tid att komma fram, men till slut stod jag där på Jorge Wilsermann Aeropuerto och kramade om Johan. Jag flög via London, Miami och La Paz men det gick förvånansvärt smidigt. Jag träffade ett par på planet mellan Arlanda och London som tog med mig som gäst in i Flagship Lounge... Så mig gick det ingen nöd på i London inte. Gratis frukost, gratis WiFi, gratis skumpa, öl, drinkar. You name it, så fanns det. Visserligen så var klockan bara tio på morgonen så jag nöjde mig med frukost (en liten Guiness fick ackompanjera mig på planet dock). De uppgraderade min biljett så att jag fick en mycket bättre plats och när det var dags för boarding så fick jag gå på när köerna redan var borta. Lite gräddfil, så att säga. Fick man resa så varje gång så skulle det inte vara några problem att kajka jorden runt ett par gånger i månaden. 
 
Nåväl, nu är jag i alla fall framme i Cochabamba och har landat lite. Sov i ungefär fem timmar igår eftermiddag och lyckades i alla fall sova hela natten inatt. Det tar på en att vara ute och resa, även om man inte gör många knop.
 
Nu sitter jag och Johan på Moulino Blanco, ett jättemysigt litet café och äter frukost. Johan jobbar och jag uppdaterar er. Vi har lite att pyssla med idag, Johan ska fixa med sitt ID-kort, jag måste prata med migrationen (krångliga jäkla visumgrejer från sist), vi ska försöka fixa internet till Johans födelsedagspresent (han fick en iPad av mig, hur gullig är inte jag?) och så vill jag köpa ett par dojor. 
 
Imorgon ska jag följa med Johan ut till hans jobb, Proyecto Horizonte, och så ska vi se om det finns några sjuksköterskegrejer jag kan pyssla med i några månader. Tydligen så var det prat om att det går någon sjukdom här som drabbar barn jäkligt hårt, så nu ska alla barn vaccineras. Och att stickas är ju lite av min favortitsyssla, så det ska jag väl kunna hjälpa till med! 
 
Jag ska försöka hålla er uppdaterade så gott det går...
 
Chau så länge!


Kommentarer
Anonym

Följer med intresse fortsättningen.
Kram från Farmor o Farfar!

2013-05-11 @ 11:20:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0