Nuså!

Hej på er!

Det var inte igår. Nu sitter jag med den riktiga datorn, med det riktiga tangentbordet i knät och jag svär ingenting alls faktiskt. Den där jäkla iPaden jag gav Johan är ju inte den roligaste att skriva på eftersom jag missar mellanslaget hela tiden... Men nuså. Nu är jag tillbaka.

Det gick bra på det där mötet jag skrev om sist, har varit på ytterligare ett möte efter det också, men eftersom det här är Bolivia så har jag inte kommit så mycket längre för det.
Jag var i alla fall upp till det där hälsocentret med doktorn (som inte alls var en man utan som var en tjej som heter Norah) igår. Hälsocentret var inget hälsocenter heller, utan ett pyttelitet rum med ett skrivbord, ett skåp och en liten undersökningsbrits. Gott så. Här håller hon till två förmiddagar i veckan, plåstrar om, pratar preventivmedel och ger ut flytande alvedon till febriga barn.
Jag var som sagt med henne upp till Alto Miraflores, som stället heter, igår och vi fick plåstra om en liten pojke som ramlat och slagit ansiktet, vi gav flytande alvedon till en liten flicka med vattkoppor och så pratade vi preventivmedel med en fyrabarnsmamma. Jag har ju haft mer spännande dagar i min "karriär", men det är något att göra i alla fall.

Jag har inte hört något om den där medicinbussen än och vi får väl se om det blir av. Dagarna är ganska långa här när man inte har något att göra, så jag hoppas verkligen att det dyker upp något mer än bara tisdagar och torsdagar från 9 till 12...

I övrigt är det rätt bra. Jag har varit risig i kistan från och till sedan jag kom och i förrgår tog jag mig äntligen till doktorn för lite olika prover. Jag trodde att jag skulle vara full med småkryp inuti men vi uteslöt parasiter, amöbor och salmonella, tack och lov. Det visade sig att jag har en del dumma bakterier i kroppen så nu går jag på antibiotika, och jag känner mig redan mycket piggare.

I helgen ska jag och Johan åka till Santa Cruz som ligger 10 timmar med buss öster om Cochabamba. Vi ska träffa en av Johans gamla kompisar där och vi passar på att åka nu när Johan har en ledig fredag så att vi har en långhelg på oss.

Jag lovar att jag ska försöka bli bättre på att uppdatera er, jag märker att besöksantalet skjuter i höjden när jag skrivit något, så det verkar ju finnas ett litet intresse av att följa mig ändå. Jag ska bättra mig!

På återseende, mina vänner :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0