Tillbaka

Nämen, hej på er! Det var ju inte igår...

Nu är jag tillbaka på andra sidan pölen och ska sätta tänderna i det här jag satte igång tidigare. Här ska det förändras och förbättras, jäklar anåda!

Det var svårt att åka från Gävle, har verkligen insett hur mycket jag tycker om min lilla stad och hur viktigt det är att vara nära släkt, familj och vänner. Men nu är jag här med mannen i mitt liv, så det känns ju inte helt galet det heller. Det var faktiskt oväntat skönt att landa på Jorge Wilstermann Aeropuerto igår eftermiddag, jag har saknat det här stället mer än jag insett.

Men nu är det alltså dags att sätta igång att jobba igen. Jag har än så länge inte hört av mig till organtisationen och berättat att jag är tillbaka, tänkte ha en eller ett par dagar att acklimatisera mig igen innan jag sätter igång. Kruxet med det här är ju hur jag ska fortsätta och vad Mano a Mano tycker om mina idéer. Jag vill verkligen fokusera på att jobba med förändringar och förbättringar, jag har inget intresse alls av att gå tillbaka till avdelningarna och jobba som sjuksköterska nu. Jag har sett det jag behöver och har en bild över situationen och jag vet vilka förändringar som behövs.

Vidare så har jag en tanke om att jag skulle vilja åka runt till andra sjukhus med neonatalavdelningar och se över behoven där. Jag kan tänka mig att det finns mycket som behöver förbättras och synsätt som behöver förändras även på andra sjukhus. Jag vill se mig lite som en "konsult" av något slag.
Men som sagt, nu återstår det att se vad Mano a Mano tycker om det här...

Wish me luck!


Kommentarer
Rosa

Wish you luck!

2012-09-05 @ 22:20:04
URL: http://scraprosa.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0