Bra dag

Idag har varit en bra dag... Igår var jag rätt nere, trött och ledsen på att allt känns så krångligt. Men idag har allt känts mycket bättre. Tror mycket beror på att vi pratade igenom en massa saker igår och att saker och ting löser sig - på ett sätt eller ett annat.

Jag har inte skrivit just något mer på projektplanen, men jag tänkte be min fantastiska sambo om hjälp i helgen. Sen får vi se vart det leder. Jag har ju inte så mycket tid på mig att genomföra det här, men jag är nöjd om jag bara hinner starta upp ett projekt och belysa problemen som finns. Finns det en stadig projektplan så kanske jag kan lämna över den till Mano a Mano och hålla tummarna på att de kan göra något med den.
Jag känner att jag är ganska så klar här, trots att det känns som att jag överger de små premisarna om jag inte stannar och gör helt klart, men jag måste tänka på mig också. Jag kan inte göra ett bra jobb om jag bor och lever i ett land där jag egentligen inte trivs. Så jul får bli slutstrecket för mig i Bolivia och med lite tur så kanske jag har fått snurr på projektet och kan jobba lite med det på hemmaplan sen.
Jag tar en dag i taget och kämpar på med det jag har påbörjat. Kan jag hjälpa ett endaste litet barn är jag, som sagt förr, ganska så nöjd.

Nu tar vi helg här och Johan och jag ska ut och äta ikväll, mysa lite, bara han och jag och sen ska vi nog sammanstråla med ett annat gäng och så får vi se hur kvällen blir. Jag ska definitivt ta det lugnare ikväll än jag gjorde förra helgen iaf, jag lovar, mamma...


Kommentarer
Farmor

hej gumman
Skönt att läsa att du är på banan igen. Så bra att Johan hjälper dig med Skrivandet när du fastnar. Det kommer att lösa sig ska du se.
Stor varm kram från farmor.

2012-09-22 @ 12:10:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0