Ok - update

En del har hänt sen sist. Inget spektakulärt alls - förstås. Vi hade ju Johans mysiga föräldrar här på besök. Första tiden spenerades ätandes i och runt i kring Cochabamba. Sen hoppade vi på en nattbuss och stack till La Paz. Från La Paz tog vi sen en liten skumpig miniuss till Copacabana (nej, inte i Brasilien) som ligger vis Titicacasjöns strand. Jättefint ställe och det var helt underbart att se en stor samling vatten igen. Tror faktiskt att det är lite av mitt element, om man får låta som en hippie. Där åt vi lite till. (Jösses Amalia vad vi har ätit den senaste tiden...) Vi spenderade en natt i Copacabana och sen åkte vi ut till Isla del Sol som är en ö som ligger en och en halv timme från Copacabana med båt. Otroligt vacker ö med fantastisk natur och utsikt. Tyvärr så hade jag åkt på en REJÄL släng av höjdsjuka, så det enda jag såg av Isla del Sol var taket ovanför sängen där jag låg HELA TIDEN, insidan av mina ögonlock och den timmeslånga klättringen till hotellet. Nåväl - vi hade det mysigt ändå. 

Nu har vi varit på hemmaplan i en vecka och livet är som vanligt. Johan jobbar och jag gör det inte. Har ju mitt projekt, men det ligger ju vilande i väntan på att Mano a Mano ska få sina pollexar ur diverse kroppsöppningar. Jag har kontaktat min organisation flera gånger och sagt att jag är tillbaka i Bolivia och att jag vill sätta igång med mitt projekt eller om det finns annat jag kan göra i organisationen. Men igår fick jag nog... Vi författade ett långt mail där jag, mycket vänligt, förklarar att jag känner att jag inte har tid att göra något med kvalitet på så pass kort tid som är kvar och att det är bäst om jag säger ifrån mig vidare "uppdrag". Så nu, förhoppningsvis, är jag "fri" från Mano a Mano. Dock ska jag lämna över mitt projekt till dem för att de ska kunna följa upp det, om det finns intresse. Jag ska också lämna över det till de personer som var med på mötet och till neonatalavdelningen där jag jobbade. Så förhoppningsvis är inte allt mitt jobb förgäves. 
Men nu ska jag sikta på att göra annat. Tänkte ta kontakt med Proyecto Horizonte, där Johan jobbar, och se om jag kan få volontära med dem den sista tiden. Så vi håller tummarna för det. Tills dess tänkte jag bara "glida runt" och göra sånt jag tycker om att göra. Jag ska njuta av det vackra vädret och det billiga kaffet.


Kommentarer
Farmor

Hej Sanna! Farfar o jag kom hem i tisdags natt efter en veckas härlig vistelse i Coralejo/Fourteventura. Vädret var varmt och skönt så vi fick litet färg i fejset. Bad och god mat. Alltså inte en chans att tappa i vikt. Men vi får ta nya tag med det nu när vi är hemma.
Få se om du kan få jobba som volontär tillsammans med Johan. Det kan nog vara kul att prova på nå´t nytt. Varma hälsningar till er båda från farmor o farfar.

2012-10-18 @ 22:12:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0