Sova-på-flyg-attiraljer

Jag kan ju, som bekant, inte sova när jag sitter. Till skillnad från min käre karl som slocknar innan flyget ens har börjat rulla mot startbanan och som inte vaknar förrän vid landning... (Gruff och morr). Så jag är ju lite nervös inför maratonflygningen över Atlanten. Har tänkt att jag ska införskaffa mig diverse bra-att-ha-grejer så att det finns en liten möjlighet att jag kan få sova någon timme i alla fall. Hela resan kommer att gå på ca. 40 timmar, så om jag inte får sova något så kommer återseendet med Johan kanske inte vara så trevligt för honom. Jag har redan börjat handla och fixa lite grejer så att jag kan ha en chans...




Sömntabletter
Diverse olika tabletter tänkte jag försöka få tag i, gissar att man kanske kan hitta något på flygplatsen i Madrid? Vågar kanske inte ta en riktig dundertablett, men en liten insomningstablett kanske inte sitter snett.




Stödstrumpor
Självklart har jag köpt rosa stödstrumpor, med hjärtan på, för att det inte ska bli obehagligt i benen.


Nackkudde
Den här kudden klickade jag precis hem från resklar.se. Tror att den kan vara skönare än uppblåsbara kuddar eftersom den här är fylld med microkulor istället för luft.



Sovmask
En sån här kan ju också vara fiffigt att ha. Har inte köpt någon än, men jag håller utkik efter en snygg en.






Öronproppar
Detta är nog ett måste, och med den här färgen kan det ju inte gå fel. Vill ha!!


Har även tänkt att det kanske skulle vara skönt med en fluffigt mysig filt i gostyg skulle vara skönt. Det blir ju så förbaskat kallt på de där flygen. En med sån med ärmar skulle ju vara härligt...

Så, vad tror ni? Kommer jag att så sova med alla de här grejerna? Eller är det bara ett par flaskor vin och en näve Valium som gäller?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0