Slut som artist

Jag börjar bli sliten. Väldigt sliten. Förra veckan jobbade jag 63 timmar och den här veckan ska jag jobba minst 59 timmar. Har jobbat sen i  torsdags och kommer att jobba varje dag den här veckan, det kommer att bli 11 dagar på raken det. Det är ju jätte bra, alltså helt fantastiskt bra. Det blir sååå mycket pengar i plånboken, så det är ju värt besväret. Men vid lunchtid idag så hade inte ens en miljon kunnat motivera mig till att kliva upp med ett leende. Jag var nämligen på cirkus igår.

Det låter ju inte så jobbigt tänker ni, och det var det inte heller. Det var en jättehärlig eftermiddag med kameler, akrobater och en elefant. Det var de efterföljande timmarna som blev slitsamma.
Jag och Therese tänkte att det skulle vara mysigt att avsluta en bra kväll med en varsin öl. En. Varsin. Öl... Jupp. En varsin öl förvandlades till tre öl och två stora vodkadrinkar var när vi började prata med ett par snälla britter. Humöret var på topp och då tänkte vi (i vår dimma) att det skulle vara trevligt att hälsa på Mattias (Thereses kille) på baren där han jobbar. Bra idé, fröknarna full och fullare!
Till listan av de inmundigade dryckerna lägger vi här två kaffe-Baileys och en hallonlakritsshot. Splendid idea. Nu började det ju bli riktigt kul, och vad är bättre att göra när humöret är på topp än att gå in på nattklubben vägg i vägg och gå på en spelning med ett band? Och dricka en öl förstås. Öl är ju gott...
Kvällen slutade med att jag desperat försökte få tag i en efterfest men fick bita i det sura äpplet och gå hem istället. Så klockan fem imorse satt jag i soffan och försökte låta bli att fnissa så högt åt min fyllehicka så att jag skulle väcka mina sambos.
Så jag är minst sagt sliten.

Tack för den absolut roligaste kvällen hittills, fina Therese ♥



Kommentarer
nöjd

Tack själv goa sanna <3

2012-03-20 @ 06:35:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0