Bebiskläder

Jag hade två resväskor med mig hit. En med totalt 20 kilo barnkläder i. Bland annat kläder jag fått av en prematurmamma och en liten prematurbebis, som inte är så liten längre, från neo i Gävle, Anna. (Hon har förresten en jättefin blogg om livet med en prematurbebis som jag tycker att ni ska läsa HÄR.

Jag tänkte att jag skulle donera kläderna till neoavdelningarna. Fick även med mig nappar, blöjor och lite annat smått och gott. En dag tog jag med mig en stoor kasse kläder, blöjor och nappar till neoavdelningen jag jobbar på, CNS. Sjuksköterskan jag så stolt gav den till sa, nämen vad bra, tack! Men du måste nog lämna den till chefssjuksköterskan så att hon får registrera sakerna (allt registreras och skrivs upp här). Sagt och gjort, jag går med ett stort leende och en stolthet i själen till henne med sakerna. Hon tackar och tar emot men var lite för oberörd för att jag skulle känna mig bekväm. En vecka senare hade jag fortfarande inte sett röken av grejerna och jag går till chefssjuksköterskan och frågar henne vart sakerna tagit vägen. Svaret jag får är: Vi använder inte vanliga bebiskläder här. Inte nappar heller. Vi får väl ge det som presenter till mammorna, eller nåt. 
Då surnade jag till. Här har jag tagit med mig kläder för att de ska komma till användning och så får jag knappt ett tack. Jag bad om grejerna som inte skulle komma till användning tillbaka för det finns ett annat ställe som gärna vill ha sakerna;

Lilla neoavdelningen på förlossningen. Jag tog med mig en kasse kläder dit med och jag såg inte en ände på kindpussarna och på tacken. De blev så oerhört glada för "den fantastiska gåvan" och de visste att de skulle ha användning för allt. Till och med på en gång när de fick sakerna. Flera gånger när jag varit dit efteråt har de tackat så mycket och berättat att de verkligen har kommit till användning då det finns familjer som inte har pengar att köpa egna bebiskläder för och att det finns barn som övergivits och som inte längre har någon mamma eller pappa som kan köpa kläder till dem. 

Så stort tack till alla som bidragit med kläder till bebisarna här! Ni har verkligen gjort en skillnad!


Kommentarer
Anna

Tack för de fina orden! Roligt att kläderna kom till användning. Det finns lite fler nu fast i större storlekar om du vill ha mer? Ha det bra så länge. Jag kollar här varje dag efter uppdateringar och kan sällan läsa utan att gråta en skvätt! :)

2012-06-22 @ 13:26:19
URL: http://www.wockatzmirakel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0