Bögparads-, fotbolls- och festhelg


Det har varit en riktigt bra helg. Ja, alltså... Den som var för snart en vecka sen, förra helgen alltså. Jag är ju emellanåt lite sparsam med inläggen, tyvärr. L-A-T, sorry guys.

I alla fall. I fredags gjorde vi ingenting. Nada, zip, nothing. Skönt, men vi tog igen det med råge lördag-söndag. I lördags var det gayparad här i stan. Det var parad från Plaza Colon (colon... tihihi) och upp till Plaza de los Banderas, en promenad på ca. 500 meter, men det tog sin tid. Tyvärr var det inga "vanliga" bögar med, utan det var transor. BARA transor. Jag saknade de vanliga vardagsbögarna, de med jeans och t-shirt och ett par ungar, som alla andra vanliga människor. Men men, det var ju kul att se trannysarna med. En sak har jag dock inte fattat med det där... En bög är ju en man som gillar män, eller hur? Hur kan då en bög, klä ut sig till kvinna och vilja att andra bögar (män som gillar MÄN) ska bli attraherad av hen? (Verkligen förlåt om jag trampar någon på tårna här, jag menar inte att vara provocerande eller taskig ((hehe)), det är bara det att jag inte hajar grejen riktigt).
Det var som sagt väldigt kul att se och jag vågade till och med fråga om jag fick knäppa kort med en av dem...

Här hade jag tänkt att lägga in en bild, men eftersom  vårt skitinternet och min slöa dator inte vill samarbeta idag så blir det inget.

Efter paraden gick vi hem till Alice och drack väldigt mycket rom och cola, pratade uteslutande om sex, och sen gick vi ut på La Pimienta, ni vet klubben jag skrivit om tidigare. Knökpackat med knökpackat folk och vi tog en taxi hem.

Söndagen var, av förståeliga skäl, rätt seg till att börja med. Sen kom jag på att det var EM-final och så pulade jag i mig en näve Treo och så tog vi oss in till stan och mötte upp hela gänget från lördagen. Efter matchen så tänkte vi att det inte var nog med fotboll för en dag, så vi knallade upp till arenan där det skulle vara ett derby mellan Aurora och Wilstermann. Jag ville ha en t-shirt, men visste inte vilken läktare vi satt på, så jag valde tröjan med finaste färgen och på så vis valde jag "mitt" lag för säsongen. Det blev Wilstermann och tur var väl det, för när vi kom in på den fullsatta arenean så var det rött. 27000 Wilstermann-fans och 20 som hejade på Aurora. Så det var ju, som sagt, en jädra tur att jag valde rätt färg på tröjan...

Här hade jag, som ovan, planerat in en bild men: bajsdator.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0