KOL, astma och... Ja, vad?

Lungavdelningen på Stavangers universitetssjukhus ska få svenskt tillskott. Jahaja. Undrar just vad man får pyssla med där... Ingen av min gedigna läsarskara (skrattpaus) som har jobbat på lungan som vet vad man gör där? Suger luftvägar, sätter katetrar, mobiliserar, andningstränar? Geez. Jobba med vuxna... Hur i hela fridens namn ska det gå? De är ju så stora om man jämför med pluttarna jag är van med. Hilfe!

En veckas jobb har jag inplanerat, tisdag till och med lördag. Två nätter. Men sen vettetusan vart jag hamnar. Tydligen så har jag bara boende fram till 16 januari i Stavanger. Sen kanske jag får åka hem igen och komma tillbaka i februari. Ni får hjälpa mig att hålla tummarna att det löser sig, blir en rejäl lucka i pengatjänanadet om annars.

 

(Ni får ha överseende med språkbruket så här till en början. Jag var en jävel på att skriva bra förr i tiden. Vi får hoppas att min författarådra vågar visa sig igen så att det blir lite roligt att läsa den här stackars bloggen... Give me time, folks.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0