Stormsteg

Det känns att resan börjar närma sig med stormsteg. Igår tog jag med mig mamma ner till den kungliga hufvudstaden, närmare bestämt till Lidingö, till Bolivias ambassad för att hämta mitt visum. En grej klar, känns skönt. Lite smolk i bägar'n blev det när jag fick reda på att jag måste dit igen, samma dag som jag sticker, för att hämta ett legaliserat intyg från polisen... Suck och stön. Men man får försöka vara positiv, det hade kunnat gå åt pipan istället.

Idag har jag äntligen fått tummen ur att fixa allt med vaccinationer, försäkringar, deklarationen och kommande räkningar (CSN &@%^#*@). Men nu är det också färdigt, nu behöver jag bara se till att det finns pengar på kontot året ut.

Nu återstår det bara att packa, lära mig spanska (hilfe!) och säga adjöken till alla. "Bara" - bah!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0