Sista skvätten

Igår var det bara en ynka vecka kvar till planet lyfter mot sydligare breddgrader. Det betyder att det idag är mindre än en vecka kvar och det är dags att börja klämma den sista, saftiga, skvätten ur mitt liv här hemma. Idag började vi med den traditionella laxlångfredagslunchen, och nu sitter jag på en tonåringsfylld buss för att jag ska ner till stan och ta en halvspontan öl med Johanna, Angelica och (vad jag förstår) ett gäng till. Skoj!

Imorgon fortsätter matgoffandet med den traditionella påskaftonslunchen hos farmor och farfar. På något vis hamnar jag alltid på den tillställningen med blykepa och kallsvettningar. Undrar varför?

Men som sagt, ska man klämma den sista droppen ur livet här hemma så ska man väl göra det ordentligt?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0