Helg och spansklektion

Helgen bjöd på en hel del roligheter. I lördags var Johan på nån team building-aktivitet med jobbet, och jag hade så galet tråkigt här hemma i min ensamhet, så det kan ni inte tro. Jössesamalia! Men till slut kom äntligen Johan hem och då var det dags att göra sig vacker (-rare) och ge oss iväg på en av Johans jobbarkompisars födelsedagsfest. Han hade planerat att vi skulle på en karaokebar och det var ju en upplevelse. Jag har aldrig varit på en riktig karaokebar förut (om man inte räknar med något enstaka besök på Bilagan, men det tänker jag aldrig erkänna!). 
Tack och lov så skötte de andra sjungandet, jag satt i godan ro med mina drinkar istället jag. Det var nog säkrast för alla inblandade tror jag.

När detta spektakel var över så tog vi oss vidare till Cochabamba Social Club, där en annan av Johans jobbarkompisar var på en stor fest för folk från en annan stad här i Bolivia, Tarija. Jäädrar i mig vilket party alltså!! Det var helt galet... Vi dansade i timtal. Till och med Johan stod bomfast på dansgolvet, hela kvällen. Johan. Min Johan! Behöver jag ens berätta hur lycklig jag var. Jag som älskar att dansa men som är tillsammans med en kille som inte gör det. Och han dansade! Lyckligare flicka fick man då leta efter. Trötta, men sugna på mer begav vi oss vidare ut i natten och skulle till en nattklubb som heter Pimienta. Dock var det en oändlig kö där (klockan närmade sig halv fyra på morgonkvisten) och det var nog rätt skönt ändå. Sluta när man ligger på topp, liksom. Vi tog en taxi hem till oss och så drack vi rom och cola till närmare sex på morgonen. Fantastisk kväll!!

Söndagen gick i baksmällans teckan, trots att vi båda mådde bra, efter omständigheterna. Vi åkte med en annan av Johans jobbarkompisar till en stadsdel en bit utanför stan och åt pizza och strosade omkring. Helt perfekt söndagseftermiddag måste jag säga. Efter all pizza och glass åkte vi in till den stora marknaden i stan och köpte på oss saker till köket. Vem tänker på att man måste köpa bestick, tallrikar, glas, skålar och stekspade liksom? Det finns ju alltid hemma i lådan... Efter mycket om och men har vi äntligen börjat få ordning här hemma. Vi har saker så att vi kan laga mat och vi har en filt i sängen så att man slipper frysa rumpan ur led på nättern.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0