Jobbmöte

I torsdags var jag på ett möte tillsammans med Johans kollega Eliza och en präst som är ansvarig för en annan organisation. Jag tror att jag nämnde det sist. Den här prällen är i alla fall ansvarig över en församling som även har en läkare, en tandläkare och en socialarbetare kopplade till sig. Tydligen så har den här församlingen byggt ett stort hälsoenter i en by lite ovanför Johans, problemet är att de nästan inte har några besök där. Så läkaren och socialarbetaren jobbar mycket med att gå runt i lika hushåll och se till så att folk har det bra, att barnen går till skolan och att folk uppsöker läkare om det är nödvändigt. De gör det här två dagar i veckan, tisdagar och torsdagar och de har tyvärr igen sjuksköterska kopplad till sig, så det är där jag kommer att komma in bilden, förhoppningsvis. Padre Oscar (prästen) sa att det skulle vara toppen med en medicinskt kunnig tjej med i teamet, så att jag jan göra undersökningar om kvinnorna känner sig för obekväma med den manliga doktorn. Och visst! Det låter ju toppen... Så nu väntar jag på att jag ska ha ett möte med Padre Oscar och doktorn på torsdag, så får vi se om vi kommer fram till något konstruktivt.

Padre Oscar berättade också om en kyrka (vet inte om det är en annan församling) som tydligen har en buss utrustad som en rullande läkarstation som de åker omkring i olika småbyar med, och han tyckte även att vi skulle ha ett möte med dem så att jag kan följa med som medicinsk personal på den bussen också. Sjukt spännande ju! Jag hoppas verkligen att det blir av så att jag får komma igång och jobba lite.

Padre Oscar sa också att han skulle ringa till mig ifall det skulle bli en akutsituation där de behövde en syrra så skulle jag komma och hjälpa till. Så nu går jag nästan och hoppas på att någon ska börja föda barn i hemmet eller bli dödssjuk så att jag får komma ut på lite action.

Annars så får ni hålla tummarna för mig på torsdag!!! Det här kan bli ordentligt spännande!


Kommentarer
Ann-Margret Pierrou

Jag håller tummarna för dig och tänker litet extra på dig på torsdag. Lycka till!

2013-05-19 @ 19:36:17
Anna med Moa

Vad roligt att du och bloggen är igång igen! Kom på lite sent att jag faktiskt skulle ta och skriva det här oxå. :) Ser fram emot att återigen få följa dina äventyr!

2013-05-20 @ 23:56:07
URL: http://wockatzmirakel.blogspot.com
Farmor

Intressant att följa din blogg och se vad du kan hjälpa till med. Kram på dig Sanna från farmor !

2013-05-26 @ 18:54:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0