Utbildningsdag

Hej! Ni får ursäkta mig att det blir lite långt mellan inläggen, men jag är ju så lat. I vilket fall som helst så har jag jobbat lite till... Pappa sa idag på Skype att jag kan sätta "Efterfrågad föreläsare i Bolivia" på mitt CV. Och det kan nog stämma.

Igår hade Mano a Mano en utbildningsdag för sjuksköterskor som jobbar på deras kliniker runt omkring i Bolivia. Det var min första föreläsning för färdigutbildade och arbetande sjuksköterskor. Och det gick jättebra! Det var nog runt 40 personer där och (nästan) alla verkade jätteintresserade. Efteråt så kom en doktor, som varit ansvarig för utbildningsdagen, fram till mig med ett jätteleende och sa;
- Sanna! Fantastiskt. Snälla kan inte du komma tillbaka till oss och hålla en sån här föreläsning till i december då vi har nästa utbildningsdag. 

Tänk det! Jag känner mig superglad. Det börjar verkligen hända saker nu! Dessutom så har en av piloterna på Mano a Mano sagt ja till att flyga oss till två byar som ligger nånstans ute i Bolivia för att jag ska kunna föreläsa för fler sjuksköterskor. Så det rör på sig. Det känns som sagt dunderbra, men jag längtar ändå hem. Till mamma och pappa, mina brorsor, farmor och farfar och mina kompisar. Jösses vad jag saknar mina vänner!! Jag ska verkligen ta hand om mina relationer mer när jag kommer hem. Jag ska bli bättre på att ringa och att ta rumpan ur soffan för att verkligen umgås med mina vänner. 

Här kommer en bild på mig från föreläsningen i torsdags.
 


Kommentarer
Lilla mamma

Jag bli så stolt. Du är så himla duktig

2012-11-17 @ 14:06:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0