Tvära avslut och nya mål

Hej!

Det var verkligen inte igår jag klämde ur mig några ord på den här bloggen. Men nu är jag kanske tillbaka, i alla fall tillfälligt.

Det blev som sagt ett tvärt avslut i bloggen i november (om jag inte missminner mig) och sedan dess har jag hunnit flytta hem till trygga, lilla Gävle igen. Jag är efter sex år "i frihet" tillbaka hos mamma och pappa igen. Så det kan gå på gamla dar... Jag jobbar nu som timmis på Barnkliniken på Gävle sjukhus. Jag tar de timmar som blir över eller fyller de sjukluckor som bli både på neo, vanliga barnavdelningen och på barnakuten, så jag har minst sagt jobbat häcken ur led de senaste månaderna.

Jag har även varit med på radio. Imorse gjorde P4 Gävleborg ett reportage med mig som handlade om min tid i Bolivia. Det var verkligen jätteroligt att vara med och så himla kul att jag fått många positiva kommentarer om att det var en bra intervju. Så nu är jag lite styrkt igen och tänkte att jag kanske ska ta upp det här med bloggandet igen. Jag börjar lite smått med att berätta vad som hänt sen sist och så kommer länken till radioinslaget längst ner i inlägget.
Sen ska jag faktiskt tillbaka till Bolivia om ungefär två och en halv vecka. Johan bor ju kvar där, och efter som vi bara får ses en gång i år så passar jag på att stanna där hela sommaren. Jag vet ännu inte vad jag kommer att göra där nere, om jag bara kommer att plugga de sommarkurser jag sökt till eller om jag kommer att jobba och eventuellt ge lite fler föreläsningar också. Det får visa sig, men jag har i alla fall en liten plan om att starta upp den här gamla härken till blogg igen, vad det lider.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=5509594

Länk till radioinslag; varsågoda!



Kommentarer
Nøjd

Men va....ska du dra nu nær jag kommer tillbaka?
Vad hænde med rose och grillat och sommarværme!
:P Jaja, hælsa mannen din så gott och ta hand om dig så ses vi på HiG i høstrusket ;)
Kram på dig

2013-04-19 @ 05:37:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0