TV nästa?

Idag hade jag en föreläsning till. Den här gången var det dags för ytterligare ett universitet att få besök av lilla mig och få lära sig lite om bebisar. Idag var det ca. 75 personer på föreläsningen, så jag var nog lite nervös i början. Men det släpper ju rätt fort sen. Det gick bra och studenterna verkade intresserade och deltog faktiskt i föreläsningen. Alltid roligt när man får respons och verkligen kan prata med de man föreläser för. 

Eftersom det börjar dra sig mot slutet nu så har jag försökt tänka ut hur jag ska göra för att informationen ska finnas kvar här och inte försvinna med mig, om man säger så. Jag pratade med Victor Hugo om det och vi sa att vi skulle skriva ut föreläsningen och en längre förklaring till allt och lämna till deras kliniker. Alltid är det ju någon som läser det och kanske lär sig något. De har 131 kliniker runt om i Bolivia, så det skulle ju kunna bli ett rejält genomslag det här. Victor Hugo föreslog även att vi kanske skulle spela in en liten film där jag informerar om de här sakerna och lämna tillsammans med det övriga materialet och kanske lägga ut på YouTube också. Så jag hoppas att vi kan göra något så att folk kan fortsätta lära sig fast jag inte är här.

Dessutom så har Victor Hugo pratat med en vän till honom som är journalist. Kompisen hade tydligen blivit VÄLDIGT intresserad och ville nog göra något med mig. Han ville ha lite mer information först och så får vi se sen... Då handlar det förmodligen om ett TV-inslag på ca. 5 minuter där jag kan informera kort om mina viktigaste punkter. På så vis når man ju verkligen ut. Det är klart det blev lite nervöst det med, men det är ju inget som är klart. Inte på långa vägar. Men det skulle vara oerhört spännande om det kunde bli något. 


Kommentarer
Rosa A

Superroligt Sanna!!! Heja dig och alla bebisar i Bolivia framöver!
Kram Rosa

2012-11-19 @ 23:52:08
URL: http://scraprosa.blogg.se
Farmor

Farmor
Imponerande Sanna!
Kram!

2012-11-20 @ 09:33:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0