Flytta hemifrån, part II

 
Jag ska flytta hemifrån igen!
 
Ni vet ju att jag flyttade hem till mamma och pappa igen när jag kom hem från Bolivia sist. Jag fick hela övervåningen för mig själv, eget sovrum, badrum och vardagsrum, så det gick ju absolut ingen nöd på mig där, men jag saknade verkligen att ha något som var mitt eget. Så jag började leta lägenheter hos Gavlegårdarna och hittade ett par stycken som verkade intressanta. Eftersom jag var här borta när det var dags för visning så åke mamma och pappa och kollade på dem och med teknikens under så fick även jag se dem. Pappa ringde upp mig på Skype och guidade mig genom lägenheterna. Det var en liten trea på underbara Öster som jag verkligen, verkligen ville ha, men det var en annan före mig i kön som tackade ja, så den fick jag inte. Men de var även och kikade på en jättefin lägenhet uppe  Brynäs. Jag har ju bott på Brynäs förr och trivts otroligt bra, så jag dividerade med mig själv och kom fram till att jag skulle tacka ja till den lägenheten. Och så fick jag den! 
 
Så den 1 augusti flyttar jag in i en tvåa på 67 kvm på Väpnargatan 7A. Ni ser ju planlösningen ovan, det känns verkligen toppen. Och det bästa med hela grejen är att jag är berättigad rust i alla rum utom badrummet! Så alla väggar ska målas eller tapetseras (jag får välja precis som jag själv vill ha det), alla tak ska målas, skåpluckorna i köket ska lackas om och jag ska få splitterny kyl/frys och spis! Det blir ju som en helt ny lägenhet och tänk vad skönt att jag får välja precis som jag vill. Jag längtar så jäkligt alltså! Så nu sitter jag och bildgooglar tapeter, möbler och inspirationsbilder... 
 
Har till och med börjat tänka på inflyttnignsfesten... :)
 


Kommentarer
Farmor

Hej Sanna hoppas du mår bättre i magen idag. Tänk att du skall bli en Brynäsbrutta också. Det var ju jag också en gång i tiden. Heja Brynäs!!
Kram från Farmor.

2013-06-02 @ 18:30:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0