Pinnbröd

Eftersom vi nog har en av världens absolut charmigaste grillar så sitter vi ute på vår fina terrass med jämna mellanrum. Igår var det inte så blåsigt som det brukar kunna vara på kvällarna nu för tiden, så vi bestämde oss för att täta vår chicharron-panna. Ja, det har ni inte en aning om vad det är va? Tänk er en jättestor wokpanna eller en morikkahäll fast mer "böjd". Den är mer än 1 meter i diameter i överkanten. Nåja, nog om det. För att täta den gör man en mjöl-vatten-gröt och värmer upp över eld, sen geggar man in smeten i fogarna på chicharronpannan. Mjöl och vatten blir ju misstänkt likt pinnbröd... På sant scoutmanér slängde jag mig in i köket och fixade pinnbrödsdeg och så lekte vi "alltid redo" på terrassen. Det enda som fattades var sjalslipsar, blå skjorta och knopar.
Jag ska förresten försöka lägga ut några bilder på terrassen, så ni får se hur vi har det. Men först ska jag skrapa fasttorkat mjölvattenklegg ur vår chicharronpanna. För diska gör man ju alltid dagen efter.... Hrrrrm.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0