Okej, lite rättvisa också.

Okej. Förra inlägget kanske inte var det mest genomtänkta jag skrivit, men jag tänker inte ta bort det. Det ger inte en riktigt rättvis bild av läget att bara återge allt dåligt, men det var min frustration som tog överhanden, hoppas att ni har förståelse för det. 

Det är inte bara dåligt med mitt jobb. Bara det faktum att de har respiratorer, CPAPer, syrgas, kuvöser och sonder är ju egentligen helt fantastiskt... Det är otroligt rent och fint där, de håller verkligen ordning. Jag är glad att jag får jobba på ett välutrustat sjukhus med personal som faktiskt vet the basics om spädbarnsvård. Det hade kunnat vara så mycket värre. Mycket värre.

De har mediciner och de har kylskåp. De har sprutor och annat material. De räddar faktiskt extremt prematura barn på mitt sjukhus. Allt är inte svart eller vitt. Jag ska försöka komma ihåg det och ge en mer nyanserad bild nästa gång...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0