Jobb, igen

Jag har ju även börjat jobba på Hospital Materno Infantil. Det var ju inte lika roligt måste jag säga. Först och främst fick jag vänta på en bänk i en och en halv timme när jag kom för att ingen visste att jag skulle komma. När jag till slut får träffa sjuksköterskan jag träffade på intervjun tar hon mig med ner till barnakuten och presenterar mig för personalen där. Och det är ungefär det produktiva jag har gjort idag. Jo! Jag vek kompresser också, från 9-12. Fantastiskt. 

Det var inte det att de inte hade patienter, för det fanns det många av, det var det att det jobbade kanske 10 läkare där som tog hand om allt själva. Sjuksköterskorna gjorde ingenting (förutom att vika kompresser). Jag hoppas verkligen att det blir mer att göra framöver och att det här var en engångshändelse, annars ska jag banne mig insistera på att få jobba på förlossningen istället. Jag kan ju inte sitta och titta på boliviansk TV-shop och vika kompresser året ut. Vi får hjälpas åt att hålla tummarna att det blir lite sjuksköterskeuppgifter så att jag inte blir galen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0