La Caja Nacional de Salud

Jag har fått volontärplats!

Jag har ju haft mailkontakt med en organisation som heter Mano a Mano, med en kille som heter Nate och som jobbar från USA. Han bad mig maila en kvinna i Bolivia (som bara kan spanska) för att se hur mina chanser till volontärarbete i Cochabamba ser ut. Sagt och gjort jag (Johan) mailade på spanska och berättade lite om mig själv och vad jag är bra på och så har jag väntat. Och väntat. Och väntat. Till alldeles nyss då jag fick ett mail (på spanska) där den här kvinnan skriver att hon frågat runt en massa och till slut fått svar. Jag är välkommen som volontär neonatalavdelningen på ett stort sjukhus i Cochabamba som heter La Caja Nacional de Salud. Fattar ni vilken grej?! Jag sitter här på nattjobb på ett rebabboende i Norge och är mitt allra gladaste. Nu längtar jag, om möjligt, ännu mer till Bolivia. Det är, så vitt jag kan förstå, en relativt nyrustad neoavdelning, med nya kuvöser, övervakningsapparater och respirationshjälpmedel. Jääädrar i min låda vad det här ska bli spännande!!




Kommentarer
Ruta

Hurra!! Grattis, vad roligt!! Du kommer stormtrivas! Bara börja öva spanska då;)

2012-03-06 @ 08:11:25
Papi

Alltså kommer du att jobba precis här: http://www.cns.gob.bo/fotos_noticias/DSC_0053.jpg



Kuligt!!!

2012-03-06 @ 09:19:34
Anna

Vad roligt att det blev en neoavdelning! fortsätt blogga, blir ju nyfiken....

2012-03-06 @ 15:59:54
URL: http://wockatzmirakel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0