Jag vill vara Knösus.

Jag hatar pengar. Eller... Don't get me wrong. Jag hatar pengar när man måste tänka på dem hela tiden. Sliter just nu så hemskt med om jag ska stanna kvar här i Stavanger en vecka extra för att säkra några tusenlappar extra eller om jag ska åka hem och umgås med familjen och vännerna innan jag flyttar till en annan kontinent på nästan obestämd tid. Alla säger att jag ska göra det som känns bäst. Om det vore så lätt ändå. Ekonomiskt så känns det bäst att stanna en vecka extra men känslomässigt så vill jag åka hem och packa ihop mitt liv och hinna säga hej då till allt och alla ordentligt. Jag skulle även vilja jobba några pass på neo, dels för att få träffa alla underbara jobbarkompisar igen, dels för att komma in i bebisvården igen eftersom jag ska jobba med pluttisar i Bolivia med. Jag räknar och räknar på de här stackars pengarna hela tiden och jag tror att jag har kommit fram till att vi inte står och faller med pengarna från en vecka extra och om det skulle knipa så går det att lösa med hjälp av vänner och familj ändå. Såhär ser ett av räkneexemplen ut... 70+24+10=104-5-5-15-12=67/10=6,7/2=3,35 Tror vi kan ro det i hamn.

Fan, vad jag hatar pengar.



Kommentarer
nöjd

Åk hem, lita på mig. Du kommer ångra dig annars

2012-03-16 @ 22:22:10
Sanna

Tack Therese... Men om jag ska åka hem så snart så måste du bli frisk snart och så måste jag bli ledig nån gång så att vi kan gå ut och shakea så att vi står oss till nästa gång vi ses ;)

2012-03-16 @ 23:30:04
Anna

Hej Sanna!

Vill du fortfarande ha med dig lite små bäbiskläder ner eller blir det för mycket packning?

Mvh Moas mamma

2012-03-26 @ 00:22:55
URL: http://wockatzmirakel.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0