Midsommarhelg

I torsdags var det ledig dag här för att alla firar vintersolståndet här. Jag tyckte ju att "vinter" lät så tråkigt så jag lät bli... Jag och Johan hade en städ- och tvättdag här hemma och försökte få lite ordning. I fredags kväll var det dags för en despedida, en avskedsfest för ett gäng med volontärer från Johans jobb som åker hem. Vi hade jättetrevligt, och vi drack alldeles för mycket rom. Härliga tider. Mer rom blev det i lördags då vi skulle på en San Juan-fiesta. San Juan är vintersolståndshelgen här i Bolivia. Jag lagade köttbullar och fixade två sorters nubbe på dagen som vi, till allas förtjusning, tog med till festen och bjöd på. Köttbullarna försvann i ett nafs, och nubbarna med, men det blev oräkneliga rynkor på bolivianernas stackars näsor efteråt... 

Vi hade en jättetrevlig kväll med grillning, lägereld och dans framåt morgonkvisten. Klockan fem på morgonen, efter mycket om och men, fick jag med mig min kära man hem. Jag tror att vi (läs: de andra på festen, jag var nästan nykter) gjorde slut på 3 liter rom, en liter vodka och en halv flaska tequila. Det ni.

Igår var det dansuppvisningar och aktiviteter på Johans jobb (jepp, den stackarn jobbade dagen-efter-kvällen-före...). De olika grupperna i samhället Johan jobbar i hade traditionella dansuppvisningar och de tågade nerför den stora gatan i samhället, dansandes, spelandes och sjungandes. Alla olika åldrar var representerade och det var fantastiskt härligt att se äkta bolivianska traditioner...

Jag lägger upp några bilder sen när mitt minneskort återkommit från ovan nämnda samhälle...


Kommentarer
Farmor

Hej på er. Så roligt att läsa att ni hade en trevlig fest. Kul att du fixade köttbullar också Sanna. Bravo!
Kram på er båda/Farmor o Farfar

2012-06-26 @ 09:53:45
Papi

Ju, det var ju en hel del sprit. ...om ni var färre än 7.

2012-06-26 @ 19:51:39
Sanna

Papi... Vi var 8.

2012-06-26 @ 20:20:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0