Hemlängtan

Jag tror att jag har en liten svacka just nu...

Jag längtar hem. Fasen, vad svårt det var att beskriva. Har skrivit och raderat fyra gånger nu... Jag längtar liksom inte hem till mamma och pappas gästrum. Jag längtar hem till MITT hem.

Om jag kunde trolla idag så skulle jag vara hemma i Sverige. Jag skulle ha en stor, fräsch och ljus lägenhet med fina möbler som jag har fått välja själv. Jag skulle ha ett stort och inbjudande kök med alla redskap man behöver. Jag skulle ha en diskmaskin. Och en tvättmaskin. Jag skulle ha ett fint badrum med värmeljus på handfatet och matchande handdukar. Det skulle lukta rent. Just idag skulle jag ha pysslat hemma, jag skulle ha bakat något gott. Gått omkring och piffat (kanske varit en sväng till IKEA på dagen, i min egna bil), tagit ett gott glas rödvin i ett fint glas. Jag skulle krypa upp i mitt stora mysiga soffhörn, i mitt nystädade vardagsrum, under en skön filt och titta på en riktigt bra film på min stora, fina TV. Sen skulle jag gå och lägga mig i min stora, sköna säng med rentvättade sängkläder. TVÅ täcken, med matchande påslakan och örngott. 

Alltså. Jag trivs här också. Men det är på ett annat sätt. Det här är ju liksom en spännande tid i mitt liv, som jag kommer att ha med mig tills jag dör. Jag kommer aldrig någonsin ångra att jag bott i Bolivia och jobbat som sjuksköterska. Men vissa dagar är det svårt att se det på det sättet. Idag längtar jag mest hem... men jag antar att man har såna här dagar och att det känns bättre imorgon?


Kommentarer
johanna

Hemma kommer du vara tills du blir oldie och där vill du inte sitta och tänka på att du skulle ju ha stannat längre... eller hur? Allt det där du vill ha kommer du att få och mer där till, nån tripp till norge så är det kirrat. Jag hjälper dig att fixa och handla på IKEA när du kommer hem (för hit ska ni då fan i mig flytta) men glöm det för en stund nu och njut av äventyret!! :) KRAM!

2012-06-04 @ 20:39:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0