Att göra det bästa av situationen

Efter mitt lilla ihopbryt igår har jag bestämt mig att jag måste göra det bästa av situationen. Visst. Jag längtar hem, till ordning och reda och till mysiga hemmakvällar. Men det måste ju för sjåvingen gå att ordna till här också. Det finns visserligen inget IKEA här (åhh, som jag skulle vilja gå på IKEA just nu...), men väl en enorm marknad som heter La Cancha. Där finns allt mellan himmel och jord och idag ska det banne mig shoppas. Jag ska göra ett hem av den här boplatsen nu. Jag tror visserligen inte att vi egentligen har råd... Men jag tar mig råd. Det får bära eller brista, men jag fixar inte att bo såhär längre. Trots bristen på inkomst så har jag inget val. Jag går under om jag inte får bo i ett HEM.

Jag ska köpa soffkuddar och en filt. En tvättkorg. Sänglampa och lampa till köksbordet. Vinglas och en varsin morgonrock till mig och Johan. Temuggar och vattenkokare... Och en radio.


Kommentarer
Emma

Kära vän! Du är en stark människa som klarar det du gör just nu. Idag har jag ätit lunch med en fantastisk människa som jag tror Du kommer ihåg, Ulrika, vår lärare i religion och filosofi från Vasa, minns du? Hon är fortfarande lika fantastisk och hon ville att jag skulle hälsa till dig att du är modig och häftig som tagit det här steget (och så la hon till, åååh vad skönt att hon fortfarande är samma person som vågar göra det oväntade). Ta det med dig vännen! Många Kramar från Emma

2012-06-04 @ 16:22:37
Johannna

Sådär ja, det var andra takter det!! ;)

2012-06-04 @ 22:03:01
Farmor

Farmor o Farfar

Vi följer dig i stort sett varje dag. Hur intressant som helst. Du härdar nog ut ska du se. Börje köpa en skön filt så att du håller värmen.

Kramar!!!

2012-06-05 @ 15:39:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0