Norway, baby!

Efter en lång dag är jag äntligen framme i vackra Stavanger. Det var en lång resa fast det inte är så långt hit egentligen. Gick hemifrån kl. 9 imorse (i 12 minus...) och kom till Stavanger Sentrum (7 plus) kl. 17.
En kompis som heter Therese som bor här kom och mötte upp, snacka om pärla! Hon hade fixat en frukost- och middagskasse, en karta med alla viktiga ställen utmärkta, ett paraply och sängkläder till mig. Tack, du underbara människa! Synd bara att hon skulle med flygbussen åt andra hållet... Fuerteventura en vecka låter väl inte fy skam?
Nu är jag äntligen framme i lägenheten i alla fall. Jag bor i ett jättefint flerfamiljshus på en kulle med utsikt över Stavanger och fjorden (?) nedanför. 10 minuter till Sentrum och 10 minuter till sjukhuset. Kalas!
Mer uppdateringar om läget får komma imorgon, nu ska jag poppa mig en påse popcorn och kolla igenom alla norska kanaler. Första dagen på jobbet imorgon. Wish me luck!


Kommentarer
Stina

Hurru! Hoppas allt gick vägen på jobbet! Du ordnar de mesta så även om du inte dansar på rosor nu kommer de snart =) Kram

2012-01-10 @ 10:07:09
Marielle

Tessan är bara FÖR bra! Du kommer att få det riktigt bra i Stavve :) lycka till på jobbet! Kram :)

2012-01-10 @ 11:01:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0