Kittad

Har fått instruktioner om att ha med mig regnställ, stövlar och ett stort paraplflax till Norge. Tydligen så simmar man nästan fram där på norska västkusten. Om man inte håller i sig för glatta livet för att man håller på att blåsa bort, det vill säga. Det närmaste regnställ jag någonsin ägt var ett par blåa gallonbrallor och en  bävernylonoverall på dagis. Det var längesen nu det. Alltså måste jag hitta lite funktionskläder idag. Jag tillhör den lilla skara som aldrig haft ett ordentligt underställ ens en gång. Har liksom åkt utför i bomullstights och ärvda täckbrallor, haft en vanlig t-shirt och en huvtröja under jackan. Det här med funktionskläder har inte varit prioriterat direkt.

Nu när man blitt ihop med en dalmas som är ute och gnider med längdskidor och tycker att vintern är det bästa årstiden av dem alla så har man fått tänka om lite. Så idag blir det regnställsjakt... Önska mig lycka till, för det är en djungel för mig det där. Bli inte förvånade om jag kommer hem med några fler vita ribbade linnen och ett par röda 15 cm's klackar...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0