Hemmapyssel

Nu har det gått några dagar och jag har landat ordentligt. Har nog varit rätt så jetlaggad, fast jag inte velat erkänna det. Svårt att få rätsida på dygnet, har liksom inte en susning om vad klockan är, nånsin. Men jag känner att det börjar lösa sig...
Vi har pysslat med en hel del grejer de här dagarna. Det var en hel del saker att fixa till lägenheten, kuddar, lakan, handdukar och mat. Och mer lär det komma att bli. Tydligen så kommer inte vårat kylskåp att få vara kvar, det är den förre "hyresgästens", så vi måste köpa kyl. Kul. Låter ju billigt... Tror till och med att vi måste köpa kastruller, stekpanna, tallrikar och bestick. Men det är väl sånt man får ta, antar jag. Som tur är så finns såna saker ganska så billigt på en stor marknad här i stan, La Cancha.
En annan sak som vi också måste fixa, som är rätt liten, men tråkig - är att vi måste städa. Ordentligt. Sanera, skulle man kunna säga. De har nämligen nyss satt upp en vägg i vårat rum (för att liksom stänga av mot kåken under, vi bor i en vindsvåning), så det är gipsdamm på precis varje millimeter av vårt hem. Vi har städat halva rummet och ställt i ordning möblerna, problemet är bara att vi var lite lata och lät bli att städa resten, så nu har vi dragit skiten (ursäkta min spanska) från ena sidan av rummet till den andra. Så det är bara att börja om från början. Ska köpa en mopp idag. Om jag vågar. På spanska...
Jag ska nog försöka ta lite kort på hur vi har det också, men jag misstänker att det får vänta tills vi kommit lite mer i ordning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0