Äntligen hemma

Nu har jag äntligen fått komma hem! Tack och lov, det var tunga sista veckor. Jag har snittat på 55 timmar i veckan sedan i januari och de sista tre veckorna jobbade jag 60, 61 och 63 timmar. Kan säga att jag var rätt trött där på sluttampen. Det jobbigaste har inte varit att jag jobbat många timmar och många, många pass på raken, det jobbigaste har varit att jag hoppat runt på så många olika avdelningar. Det är väl egentligen det enda som varit negativit i det stora hela. Att jag inte fått komma till en avdelning, lärt mig rutinerna och kunnat jobba ordentligt. På ett sätt har det självklart varit spännande också, att jag fått träffa så himla mycket olika människor och lärt mig så mycket om så många olika sjukdomar. Men 11 avdelningar på två och en halv månad... Det skulle kanske ta knäcken på den bästa? Jag har alltså betat av elva olika avdelningar och på vissa har jag bara varit ett enda arbetspass.

*Lungavdelning
*Hjärtavdelning
*Njur- och endokrinologiavdelning
*Rehabiliteringscenter
*Geriatrik
*Infektion
*Mage- och tarmavdelning
*Kirurgisk gastroavdelning
*Utskrivningsklar post
*Öron-näsa-hals, öga och plastikkirurgi
*Neurologen/strokeavdelning


Jag kommer definitivt hem som en mer mångfacetterad sjuksköterska, dock en som bara kan lite, men om mycket.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Sjuksköterska på äventyr

Från Sverige till Bolivia

RSS 2.0